Vi forventer
DSS’ verdier og krav til ledere og medarbeidere.
Et tydelig verdigrunnlag for hvordan vi i DSS skal fungere er viktig for både vårt interne liv og for måten vi opptrer og oppfattes utad. De verdier vi legger til grunn for vår virksomhet er å forstå som helt grunnleggende forventninger til hvordan vi skal løse våre oppgaver og opptre internt og eksternt. Verdigrunnlaget preger DSS’ kultur og adferd.
DSS` verdier motiverer oss til innsats og gode prestasjoner:
- Hjelpsom
- Engasjert
- Profesjonell
DSS’ kundeløfte er: Sammen for fellesskapet
Kundeløftet betyr mye for oss, både internt og ekternt, og verdiene våre skal hjelpe oss å etterleve dette løftet.
Våre kunder kan forvente at:
- DSS følger opp deres henvendelser og holder kundene oppdatert
- har god faglig innsikt
- er imøtekommende og løsningsorienterte
- lytter og sjekker at vi har forstått kundens behov
Våre krav til ledere følger lederplakaten: God ledelse i staten